Правила поведінки здобувачів освіти в навчальному закладі
- Загальні правила поведінки здобувачів освіти
1.1. Здобувач освіти приходить до закладу за 10-15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у заклад дотримується правил ввічливості, прямує до місця проведення уроку.
1.2. Заклад освіти – територія, на якій не місце будь-яким видам зброї, вибуховим або вогненебезпечним предметам і речовинам; спиртним напоям, наркотикам, іншим одурманюючим речовинам та отрутам, газовим балончикам.
1.3. Йти із закладу та його території в урочний час можна лише з дозволу педагогів, або медсестри, повідомивши батьків. При пропусках учбових занять здобувач освіти повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або пояснювальну записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на уроках.
1.4. Здобувач освіти приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Приходить до закладу з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
1.5. Здобувач освіти проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Здобувачі освіти й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Здобувачі освіти поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.6. Здобувачі освіти бережуть майно закладу, надають посильну допомогу в його ремонті, акуратно відносяться як до свого, так і до чужого майна.
1.7. Здобувачі освіти дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків так і під час перерв.
1.8. Здобувачі освіти користуються мобільними телефонами після освітнього процесу, або у екстреному випадку.
1.9. Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у закладі та за його межами.
2. Поведінка на уроках
2.1. При вході педагога в клас або будь-якого дорослого здобувачі освіти вітаються.
2.2. Впродовж уроку здобувачі освіти намагаються не шуміти, не відволікаються і не відволікають інших сторонніми розмовами, іграми тощо, що не стосується уроку. Урочний час повинен використовуватися здобувачами освіти тільки для навчальних цілей.
2.3. При необхідності вийти з класу, здобувач освіти піднімає руку і просить дозволу у вчителя.
2.4. Здобувач освіти піднімає руку, якщо хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання.
2.5. Здобувач освіти в коректній формі захищає свої погляди та переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.
2.6. Під час уроку здобувач освіти не вживає їжу та напої, не жує жуйку.
3. Поведінка до початку уроку, на перервах і після їх закінчення
3.1. Здобувач освіти приходить в клас до першого дзвінка і готується до уроку.
3.2. Під час перерви здобувачі освіти:
– впорядковують своє робоче місце;
– виходять з класної кімнати;
– тримаються правої сторони, рухаючись коридорами та сходами;
– прислухаються до вимог працівників закладу, чергового вчителя;
– допомагають підготувати класну кімнату (на прохання вчителя) до наступного уроку;
3.3. Під час перерви здобувачі освіти:
– не бігають сходами, поблизу вікон і в інших місцях, які не пристосовані для ігор;
– не штовхаються, не кидаються предметами і не застосовують фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми;
– не вживають непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, не шумлять і не заважають відпочивати іншим.
4. Правила поведінки здобувачів освіти у їдальні
4.1.У шкільній їдальні здобувачі освіти виконують вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуються черги.
4.2. Перебувають у приміщенні їдальні без верхнього одягу.
4.3. Не виносять їжу і напої за межі їдальні.
4.4. Дотримуються гарних манер і поводяться пристойно.
4.5. Шанобливо ставляться до працівників їдальні.
4.6. Розмовляють під час їжі не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.
4.7. Дбайливо ставляться до майна їдальні.
4.8. Після прийому їжі збирають зі столу брудний посуд та відносять його у спеціально відведене місце.